Onze dirigent:
|
Zijn vroege muzikale ontwikkeling is gekenmerkt door het zich eigen maken van zo veel mogelijk muzikale stijlen, zowel binnen klassieke muziek, als jazz, als lichte muziek. Zo leerde hij zichzelf zang, piano, en enkele andere instrumenten, toegepast in en gevoed door engagementen in orkesten, koren, bands en twee jaar in het operettegezelschap van Heist-op-den-berg.
Sybrand Maertens studeerde compositie bij Jan Van der Roost en Piet Swerts aan LUCA School of Arts (Lemmensinstituut).
Daar ontwikkelde hij een interesse voor het schrijven in verschillende stijlen, waaronder minimal music, muziek voor koor, muziek voor koperblazers en het gebruik van electronics en wereldinstrumenten.
Zijn voorliefde voor vocale muziek uit zich ook in zijn recent begonnen studie van koordirectie bij Kurt Bikkembergs. Zo werd hij ook vaste dirigent van MusicAmi, een warm koor uit Mortsel.
Sybrand is medecomponist van en uitvoerder in de voorstelling ‘De Mens, een Beest’ (©CamielProducties), een concert met nieuwe composities die de realiteit van de negatieve impact van de mens op de habitat van verschillende dieren aankaart.
Hij is ook co-producer en mede-eigenaar van het bedrijf ‘De Luisterverhalenden’.
Sybrand Maertens studeerde compositie bij Jan Van der Roost en Piet Swerts aan LUCA School of Arts (Lemmensinstituut).
Daar ontwikkelde hij een interesse voor het schrijven in verschillende stijlen, waaronder minimal music, muziek voor koor, muziek voor koperblazers en het gebruik van electronics en wereldinstrumenten.
Zijn voorliefde voor vocale muziek uit zich ook in zijn recent begonnen studie van koordirectie bij Kurt Bikkembergs. Zo werd hij ook vaste dirigent van MusicAmi, een warm koor uit Mortsel.
Sybrand is medecomponist van en uitvoerder in de voorstelling ‘De Mens, een Beest’ (©CamielProducties), een concert met nieuwe composities die de realiteit van de negatieve impact van de mens op de habitat van verschillende dieren aankaart.
Hij is ook co-producer en mede-eigenaar van het bedrijf ‘De Luisterverhalenden’.